úterý 12. ledna 2016

Moje Whole30 - 1.týden

Pokud jste četli o mých novoročních předsevzetích /zde/, tak víte, že jedním z bodů bylo vyzkoušet program Whole30. Neb nebyl důvod zrovna s tímhle otálet pustila jsem se s příchodem prvního pracovního týdne do toho. Hezky rovnou po hlavě. Tedy úplně po hlavě ne. Nejdříve jsem si přečetla knihu Whole30. Najdete v ní vše potřebné k tomu, aby jste se do programu mohli pustit. Dozvíte se o co se jedná, najdete tam různé tipy a odpovědi na nejrůznější otázky a dokonce i spoustu receptů.
Nebudu vám, tady zdlouhavě psát, jak to celé funguje. To si můžete dohledat sami. Jen vám ve zkratce vypíšu suroviny, které jsou během Whole30 vyřazeny z jídelníčku. Těmi jsou:

* mléčné výrobky
* obiloviny
* luštěniny
* cukr
* alkohol

* všechny průmyslově zpracované potraviny

Možná vás to trochu vyděsilo, ale pravdou je, že toho je ještě spousta, co jíst můžete. Jsou to:

* maso
* vejce
* zelenina
* ovoce
* ořechy a semínka

Pokud by jste si chtěli o celém Whole30 přečíst něco víc doporučuji knihu Jídlo na prvním místě. Nebo stačí zapátrat na internetu. Dneska už najdete spoustu stránek i česky zabývajících se touto tématikou.

Já jsem se tedy do programu pustila 4.1.2016. Což je zhruba týden. Jídelníček jsem si sestavila sama, protože mě úplně nebaví vařit přesně podle receptů. Raději si něco vymyslím sama s pomocí improvizace. Zatím mi to stačilo, tak uvidím jestli v průběhu dalších týdnů nebudu mít potřebu zapátrat po nějakých konkrétních receptech. Nemůžu si stěžovat, že bych nějak extra hladověla. Už po tom týdnu jsem si na nový stravovací režim zvykla celkem bez problémů. Jediné, co mi fakt chybí a na co neustále myslím je čokoláda. A obecně sladké. Což jsem, ale čekala. Vzhledem k tomu, že jsem naprostý cukrový závislák, a když jsem ve stresu jsem schopná sníst hromadu čokolády, zajíst ji želé bonbóny a to celé ještě zapít sladkou limonádou. Zkrátka jsem si moc dobře nedokázala představit, jak budu bez cukru fungovat. Očividně to, ale jde.
Pár dní jsem sice byla trošku podrážděná a unavená, ale jinak nemůžu říct, že bych měla nějaké velké abstinenční příznaky z nedostatku cukru. Na druhou stranu je fakt, že vzhledem k tomu, že se může ovoce, tak jsem měla za celý týden asi 2 banány, červené hrozny a zelené jablko. Takže nějaký cukr se mi pořád ve stravě objevuje, ale myslím, že oproti tomu, co jsem do sebe cpala dřív je to naprosté minimum.
První týden bych tedy shrnula, jako celkem pohodový. Opravdu jsem to čekala horší, tak uvidíme, jak to půjde dál.

Žádné komentáře:

Okomentovat