neděle 3. ledna 2016

Knihy za rok 2015

Knížky patří k mým každodenním společníkům. Kromě toho, že s nimi pracuji, tak je i čtu. Další rok uběhl jako voda a tak vám zase s radostí můžu ukázat můj seznam přečtených a koupených knih za rok 2015.
Celkem jsem jich tedy přečetla 28. Což je o dvě méně než loni. Není to taková hrůza, ale ráda bych se polepšila. Navíc v prosinci jsem mám dojem nečetla skoro nic neb jsem neměla na čtení ani pomyšlení.

Vybrat letos těch pět nejlepších byl docela oříšek. Nemůžu totiž říct, že by mě nějaká kniha vyloženě super extra nadchla. Každopádně mezi ty, které bych si klidně přečetla znovu patří:

Černobílý svět - Kathryn Stockett
Krásný příběh ze života. Místy dost děsivý.
Je podle ní natočen i film, který vřele doporučuji, pokud jste líní číst.

Ada a myší strašidlo - Chris Riddell
 Roztomilý příběh pro děti o holčičce, co bydlí na zámku. Nádherné ilustrace a hrozně vtipné.

Magisterium: Železná zkouška - Holly Black, Cassandra Clare
Po Harrym Potterovi snad první "čarodějnický" příběh, který mě opravdu zaujal. Cal je trochu fracek, ale děj je celkem zajímavý. Hlavně ke konci, takže už se těším až si přečtu další část.

Život bez pšenice - William Davis
Tohle asi nutně znovu číst nemusím, ale rozhodně je to kniha, která mi částečně změnila pohled na jídlo.

Labyrint - James Dashner
Po Hunger Games konečně taky docela zajímavá dystopie, která si všechny tři díly celkem drží kvalitu. Na filmy rovnou zapomeňte. Mají s knihou společné tak maximálně jména postav. Přesto je obojí super.

         


    

Občas se stane, že sáhnete po něčem fakt špatném nebo nudném, ale je vám líto to nedočíst. Pro mě to tentokrát byly tyto knihy.

Aliance - Veronica Roth
Bohužel největší zklamání roku. Což mě neuvěřitelně štve, protože celá série i první polovina této knihy je skvělá a hrozně mě to bavilo. Ale ten konec. Pro mě naprosto zabitý potenciál.

Girl Online - Zoe Sugg
Tohle byla asi nejtrapnější a nejkýčovitější knížka roku. Jsem ráda, že jsem si ji nekoupila.

Já JůTuber
Nakonec největší tragédie roku. Detailnější recenzi můžete vidět na mém YT kanále.


Zde máte celý seznam přečtených knih:

1, Bridget Jones: Láskou šílená
2, Pán prstenů: Společenstvo prstenu /znovu/
3, Černobílý svět
4, Pán prstenů: Dvě věže /znovu/
5, Pán prstenů: Návrat krále /znovu/
6, Ada a myší strašidlo
7, Velikost XL. Kila navíc přibývají
8, Nářek - lest vílí královny
9, Od zítřka budu sexy třicítka
10, Malý bílý koníček
11, Aliance
12, Ty
13, Chci změnit svůj život, ale nemám na to čas
14, Girl Online
15, Jeho královna
16, Deníček moderního fotra
17, Kronika prokletých zaklínačů: Nádherný zmatek
18, Keltové
19, Čarodějnice /Děsivé dějiny/
20, Dublin /Děsivé dějiny/
21, Magisterium: Železná zkouška
22, Toltécké umění života a smrti
23, Život bez pšenice
24, Jednoduše buďte úspěšní
25, Labyrint: Útěk
26, Labyrint: Spáleniště
27, Labyrint: Vražedná léčba
28, Já JůTuber

Pak tu máme knihy nakoupené a darované. U těch se od předešlého roku počet o dost zvýšil. Přesně na 27. To je skoro o deset víc. A to jsem se ještě s nakupováním knih celkem brzdila. Ono když je vídáte každý den, tak to není lehké odolat.

Zde máte seznam nových přírůstků:
1, Černobílý svět
2, Nástroje smrti díly 1-5
3, Sladká kuchařka
4, Moučníky z hrníčku
5, Denní hlídka
6, Pohádková kniha legend
7, Keltská kniha mrtvých
8, Havran: Krvavé oko
9, Muž jménem Ove
10, Naučte se kreslit: Fantasy 2
11, Kočky za 15 minut
12, Velká kniha kreslení
13, Škola kreslení a malování
14, Kreslení a malování
15, Amélie a barevný svět
16, Harry Potter: Filmová kouzla
17, Norsko - Stručná historie států
18, Metro 2033
19, Silo
20, Skleněný trůn
21, Devatero vílích pohádek
22, The Elders Scrolls: Pekelné město, Pán duší

To je tedy vše. Kdyby vás zajímal detailnější názor na některou z uvedených knih dejte vědět do komentářů. S radostí sepíšu článek nebo natočím video.
Jak jste na tom se čtením za rok 2015 vy? Kolik jste toho přečetli? A která kniha byla ta nejlepší a která naopak nejhorší? Budu se těšit na vaše odpovědi v komentářích.

P.S.: Pokud by vás to zajímalo, tak knihovnička už byla úplně nacpaná, takže abych si mohla kupovat nové knihy musela jsem část uložit do krabice do sklepa.

1 komentář:

  1. Zajímalo by mě nagisterium, co říkáš na denní hlídku, a na ten díl prokletých zaklínačů... :)

    OdpovědětVymazat