pátek 1. května 2015

Májová


Byl pozdní večer - první máj -
večerní máj - byl lásky čas.
Hrdliččin zval ku lásce hlas,
kde borový zaváněl háj.
O lásce šeptal tichý mech;
kvetoucí strom lhal lásky žel,
svou lásku slavík růži pěl,
růžinu jevil vonný vzdech.
Jezero hladké v křovích stinných
zvučelo temně tajný bol,
břeh jej objímal kol a kol;
a slunce jasná světů jiných
bloudila blankytnými pásky,
planoucí tam co slzy lásky.



Tak je to konečně tady. Je 1.května. Či-li 1. máje. Oficiálně svátek práce, ale pro mě je to hlavně den, kdy nejvíc myslím a připomínám si jedno z nejgeniálnějších a nejkrásnějších děl české literatury. Jak jste jistě poznali mám na mysli Máj od Karla Hynka Máchy.

Přestože mě můj Vilém přivádí k zoufalství, tak Máj samotný stále zbožňuji. Což mě inspirovalo k tomuhle jemnému sladkému májovému líčení.




Růžová není úplně moje barva, ale lososová nebo meruňková mi nevadí. Na oči jsem použila dvě paletky. Vintage Romance od Sleeku a Iconic 3 od Makeup Revolution. Pak už jen tekuté linky, řasenku, tvářenku a meruňkový lesk na rty. Všechny poslední čtyři věci jsou jediné svého druhu, které vlastním. A jsou úplně obyčejné. Říkám to po každé, tak snad je vám to jasné a nemusím se o tom víc rozepisovat. Až se konečně dostanu k tomu pořídit si víc tvářenek nebo řasenek nebo lesků, tak vám to napíšu. Nebojte.







Jinak pokud by jste si chtěli poslechnout opravdu povedenou verzi Máje, tak doporučuji tohle:




Já jsem do této verze naprosto zamilovaná. A slyšela jsem ji už tolikrát, že ji znám zpaměti. Takže pokud vás třeba čeká maturita nebo zrovna ve škole Máchu probíráte a nechcete se zdržovat čtením je tohle ideální volba.

A na závěr ještě pár egoistických fotek. Protože ten věneček je geniální a vypadám s ním děsně roztomile, nemyslíte?

 

 


1 komentář:

  1. Děsně roztomile přemile :) Sluší ti to a Máj si pustím před spaním :)

    OdpovědětVymazat