čtvrtek 2. března 2017

Nejlepší výtvarné potřeby v Praze

Obchody s výtvarnými potřebami patří k místům, kde bych klidně nechala duši kdybych za to mohla mít všechny ty úžasné věci, které prodávají. Vždycky tam strávím hromadu času a málokdy se stane, že odejdu s prázdnou. V mém rodném městě jsme měli jen maličké knihkupectví/papírnictví/domácí potřeby, takže k nějakým lepším barvám, tužkám a dalším materiálům jsem se v podstatě nedostala. Na Výtvarce jsme sice používali kdeco, ale všechno to byl většinou klasický Koh-i-noor. Takže nic extra zajímavého.
Až s příchodem do Prahy jsem se dostala do opravdových a ryzích výtvarných potřeb a objevila nový svět. Prošla jsem několik obchůdků a ráda bych se s vámi podělila o své nejoblíbenější. Třeba se vám to bude chodit pokud do Prahy pojedete nebo hledáte e-shop, z kterého objednávat.


1, Altamira

O Altamiře jste určitě už slyšeli. I já jsem o ní slyšela a snila ještě než jsem se ocitla v Praze. Byl to první z obchůdků, který jsem navštívila a koupila si tam první pořádný skicák. Ten mám dodnes a stále není plný. Do Altamiry chodím nejčastěji a nejraději. Kromě toho, že tam mají spoustu věcí od mé oblíbené značky Winsor & Newton, tak mají i moc milý a ochotný personál, který dokáže skvěle poradit. I když se vám může zdát, že se tváří divně ve skutečnosti jsou moc fajn. Ceny jsou trošku vyšší než jinde, ale většinou je to rozdíl pár korun, takže to není nijak hrozné. Jsou zkrátka moje srdcovka.

Web:
http://vytvarnepotreby.cz/


2, Market Art

Tady mají snad všechno. Od ryze uměleckých věcí až po různé hobby záležitosti a potřeby pro kdejaké kreativní techniky. Od barev přes razítka až po korálky. Já tam chodím hlavně na papíry a další věci ideální pro scrapbooking. Obsluha je taky milá, ale většinou jsou dost zaneprázdnění. Na to kolik tam mají věcí, je to opravdu maličký prostor. A hlavně je tam vždycky spousta lidí. Vážně. Ještě se mi nestalo, že bych tam byla sama. Ceny se pohybují někde uprostřed.

Web:
http://www.marketart.cz/


3, Soukenická

Jedno z legendárních míst. Hodně jsem o něm v poslední době slýchala až jsem to nevydržela a šla se tam podívat. Všichni si to tam moc chválí a já už chápu proč. Objevila jsem ho tedy nedávno, ale byla to láska na první pohled a určitě se k nim budu vracet. Mají to tam totiž moc hezky uspořádané, takže si spoustu věcí můžete prohlídnout v klidu sami. Nemusíte se, ale bát se na cokoliv zeptat. Obsluha je totiž super milá. Já jsem byla až překvapená, jak milá ta slečna byla. Vůbec celé místo působilo moc příjemně. K tomu jsou myslím jediní, kdo má snad celý sortiment od Kuretake.

Web:
http://pebeo.cz/


4, Arttuš

Malinký a dost zastrčený obchůdek na Smíchově. Je ze všech nejmenší, ale dají se tam najít zajímavé věci. Jsou spojení s papírnictvím a stejně jako v Market Artu tady najdete materiály pro různé kreativní techniky. Ze všech obchodů jsou myslím nejlevnější. Já tam chodím pro barvy na obličej a různé věci na scrapbooking.

Web:
http://www.papirnictvismichov.cz/


5, Zlatá loď

Další legenda, o které jsem hodně slýchala. Byla jsem tam, ale jen jednou nebo dvakrát a musím přiznat, že to tam na mě působí až moc "umělecky" a "profesionálně". Zkrátka to je všechno nějaké moc uklizené, srovnané a hlavně drahé. Mají nejvyšší ceny, ale jen ty nejkvalitnější věci jako akvarely Schmincke nebo fixy Copic Markers. Mimochodem jsou jediní, kdo tyhle fixy u nás prodává. Podle mě tam chodí spíše profesionální umělci. Já osobně tam většinou jen nakouknu, utřu slinu a jdu raději o dům dál. Přesněji do Altamiry, neb ta je asi dvě minuty odtud.

Web:
http://www.zlatalod.cz/



Znáte některý z těchto obchůdků? Chodíte tam? Který je váš nejoblíbenější? Kde vůbec kupujete výtvarné potřeby? V kamenných obchodech nebo online?
Dejte mi vědět do komentářů! Jsem zvědavá!

1 komentář: