pondělí 9. listopadu 2015

Tipy na diáře pro rok 2016

Konec roku se pomalu blíží. Obchody jsou už plné vánočního zboží a kromě milionu starostí a plánů na Vánoce si člověk začíná říkat, že by to možná chtělo diář na příští rok. Listopad je podle mě ideální měsíc pro koupi diáře. Všechny společnosti už totiž své skvosty poslaly do světa a ty nejlepší ještě nejsou vyprodané. Takže máte pořád z čeho vybírat a nemusíte se spokojit s tím, co zbude v lednu.
Já si pořizovala diáře vždycky v listopadu. Byla to vždycky tradičně jedna z věcí, které jsem si přála na narozeniny. Od loňska se, ale moje diářová tradice nabourala. To proto, že jsem dostala Filofax. Ale o tom později.
Neznamená to ovšem, že bych přestala po všech ostatních diářích pokukovat. Kdybych mohla pořídila bych si jich hned několik, ale to bych sotva stíhala zaplňovat. Tak se s vámi alespoň o ty nejzajímavější podělím. Třeba se to někomu z vás bude hodit při rozhodování, jaký diář si na příští rok pořídit.


PRESCO 



Začneme od těch finančně dostupnějších. K těm patří například ty od firmy Presco. Mají moc hezký design. Mezi jejich diáři najdete jak barevné a více "dětské" diáře, tak jednoduché nebo propracovanější designové. Já jsem letos na podzim extra ujetá na všechno s liškami. Takže se mi líbí hlavně ty. Naštěstí mají i se stejným liščím designem i notes, na který si brousím zuby. Jediný problém u nich je, že ne všechny jsou uvnitř s českým označením. Což někomu může vadit. Pokud ovšem nemáte problém s angličtinou není o čem mluvit. Diáře jsou většinou zhruba ve velikosti A6 maximálně A5. Papír mají obyčejný a desky jsou taktéž z papíru. Samozřejmě o něco tvrdšího a odolnějšího. Rozvržení je buď týdenní nebo denní podle velikosti. A aby se diář nerozevíral je zajištěný gumičkou nebo magnetem. To záleží na typu. 
Sehnat je můžete ve většině papírnictví či knihkupectví případně na oficiálních stránkách společnosti. Ceny se pohybují zhruba mezi 100 - 200 Kč.

ALBI


Další cenově příznivé diáře jsou ty od Albi. Mají moc roztomilý, hravý design a pokud máte raději něco barevnějšího a veselejšího můžu je jen doporučit. Hodně diářů mají s motivem zvířátek. Mně samozřejmě kromě lišek zaujal ten s motýly a sovičkami. Diáře jsou různé tloušťky podle toho zda jde o denní či týdenní rozvržení. Velikost je víceméně u všech stejná. Zhruba A6, takže se bez problémů vlezou do kabelky. Značení je české. Papír mají taktéž obyčejný a obaly jsou takové pogumované a měkké. Kromě papírnictví, knihkupectví a webových stránek je seženete v kamenných prodejnách Albi. Ceny jsou kolem 100 - 200 Kč.

PAPERBLANKS



A přecházíme k těm luxusnějším diářům. Paperblanks diáře a notesy patří mezi ty, nad kterými slintám a kochám se jejich nádherou. Každý jeden je totiž umělecké dílo a můžete se na něj koukat do nekonečna a pořád bude úžasný. Každý design je originální a propracovaný do detailů. Jsou to diáře, které když dopíšete, tak je jen tak nezahodíte. Protože něco tak krásného zkrátka vyhodit nejde. Proto bych ho doporučila někomu, kdo se v diářích vyžívá, má rád krásné věci a nevadí mu si za takový skvost připlatit.
Paperblanksy se vyrábí v nejrůznějších velikostech od úplně maličkých, které se vám vejdou do dlaně až po téměř knižní A4. Mají gumičkové či magnetické jištění. Jejich obaly jsou kromě božího designu opravdu kvalitně provedené. Papír mají speciální. Mimoto, že je krásně tenký je acid-free. Celý diář včetně obalu je recyklovatelný a nikdy na jeho výrobu nepoužívají zvířecí kůži. Přestože některé z nich z dálky jako kožené vypadají.
Uvnitř je kapsa s informacemi o společnosti a daném diáři. Značení je anglické. Což vzhledem k tomu, že jde o mezinárodní firmu je pochopitelné. Sehnat je můžete na webu nebo v některých knihkupectvích. Ceny se z výše uvedených důvodů pohybují zhruba kolem 200-700 Kč, podle velikosti.
Pokud bych nepřešla k Filofax diáři rozhodně bych zůstala u těchto. Jsou zkrátka boží.


MOLESKINE




Moleskine diáře a především notesy jsou moje láska. Doma mám momentálně asi čtyři a rozhodně jich ještě několik budu mít. Používám je hlavně na kreslení a psaní poznámek, a nemůžu si je vynachválit. O jejich historii vám tady psát nebudu, to si můžete přečíst na oficiálních českých stránkách/moleskine.cz/, kde se můžete i podívat, co kromě diářů ještě nabízejí a případně jej tam i zakoupit.
Kromě klasických jednobarevných diářů v nejrůznějších odstínech si můžete vybírat i z limitovaných edic s motivy Malého prince, Star Wars a dalších.
Velikosti jsou od XS po XL. Vazba je buď plátěná nebo "jakože kožená". Jištění mají gumičkové. Papír je taktéž velmi kvalitní tenký a acid-free. Navíc je krásně nažloutlý. Uvnitř najdete kapsičku s letáčkem o historii a v některých i chytré samolepky. Značení je jak jinak anglické. Kromě webu je seženete i v některých lepších papírnictvích a knihkupectvích. Cenově se pohybují kolem 200 - 500 Kč dle velikosti.


FILOFAX



V neposlední řadě tady máme Filofax. Tuhle značku jsem objevila teprve loni. Jejich diáře patří k těm nejvíc luxusním na trhu. O tom svém a proč si myslím, že jsou to nejlepší diáře na světě vám povím v samostatném článku.
Klasické Filofaxy jsou jednobarevné v nejrůznějších barvách a nejrůznějších povrchových úpravách přes lesklé hladké až po různě texturované. Obal je tedy vyrobený buď z opravdové nebo umělé kůže. Podle toho se pak také odvíjí cena. Kromě klasických designů mají i pár speciálních. Jako jsou ty o kousek výš. Upřímně kdybych už jeden neměla rozhodně bych si koupila ten se sedmikráskami. Na živo je totiž ještě krásnější než na fotce. Věřte mi.
Velikostí mají pět. Od A8 Mini po A4. Mají kroužkovou vazbu, takže každý rok jen dokupujete náplně jaké chcete podle aktuálního roku. Na výběr jich máte hned několik v různých jazykových mutacích. Papír je obyčejný bílý nebo lepší krémový. Sehnat se dají taktéž na webu a v lepších papírnictvích a knihkupectvích. Cenově vycházejí mezi 600 - 3.500 Kč. Záleží na typu.


Jak jste na tom s diáři vy? Používáte je vůbec? Řešíte jaký si pořídíte? Máte nějaký oblíbený? Dejte vědět v komentářích, budu se těšit.

2 komentáře:

  1. Ahoj Elyonko :) Výborný článek (máš dobrý vkus!), který mě konečně popožene si vybrat ten správný diář. Letos sem měla od Presco RUNdiář zbarvený do zelena, který sem moc nevyužila, běhaní mi vydrželo asi týden. Jenže na příští rok je v modré verzi (a já miluju modrou!!!), tak mám dilema jestli je opravdu vážně nutné vlastnit A5(trošku nepraktický) běžecký diář jen kvůli modré barvě. Letošní nejkrásnější diář u mě jednoznačně vyhrává kočičkový na magnet od Paperblanks. Btw. mrkni na kalendiar.lenm.cz , každý jeden je originál (možná do něj půjdu) :)

    OdpovědětVymazat
  2. Diář je pro mě hrozně důležitý. Na příští rok jsem pořídila posledního října :-) Vybrala jsem motýlkový od Albi, je v tvém článku :-) Filofax vypadá skvěle, ale zase by mě mrzelo, že nemá každý rok nový design obalu.

    OdpovědětVymazat